איך לשמור על שיער בריא ושופע ולמנוע נשירת שיער?

גלית שלגי מייעצת איך לשמור על שיער בריא ושופע ולמנוע נשירת שיער? מה גורם לשיער שלנו לאבד מהברק והנפח שלו? ומה אפשר לעשות כדי להחזיר לו את המראה הזוהר ולתקן נזקים שכבר נגרמו, כמו נשירת שיער ושערות שבורות?

כולנו היינו רוצות מראה שיער בריא, שופע ומלא ברק.
השיער שלנו הוא סוג של אקססורי אופנתי, שיש לו השפעה על הביטחון העצמי שלנו ולהרגשה הכללית שלנו עם עצמנו.
מחקרים מראים שכחמישים אחוז מהנשים סובלות משינויים בשיער, שפוגעים בחיות, במלאות ובברק שלו.

אז מה גורם לשיער שלנו לאבד מהברק והנפח שלו?
ומה אפשר לעשות כדי להחזיר לו את המראה הזוהר ולתקן נזקים שכבר נגרמו, כמו נשירת שיער ושערות שבורות?

אז הנה כמה כללים וטיפים בריאים לשיער בריא ושופע:

1: תזונה. הבסיס להכל.  אם לא נטפל בבסיס, מראה השיער לא ישתפר.

תזונה עשירה בברזל, אבץ, ויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן אומגה 3 וחלבון יעזרו להמרצה של צמיחת השיער וישפרו את המראה שלו:
הברזל הוא מינרל חשוב לבריאות השיער.
זקיק השיער והשורש זקוקים לאספקת דם עשירה ומזינה,
ורמות נמוכות מדי של ברזל בדם עלולות לגרום לנשירת שיער.

מזונות עשירים בברזל: עלים ירוקים, ברוקולי, תרד, עלי מנגולד, פטרוזיליה, כרוב.

לתוסף תזונה ברזל בספיגה גבוהה ללחוץ כאן 

אבץ: מינרל חיוני לשיער בריא. חומר קריטי לשימור וייצור תאי השיער.  חוסר אבץ עלול להוביל ליובש בקרקפת ולנשירת שיער.

באופן טבעי, הגוף אינו אוגר אבץ ולכן חשוב לצרוך מזונות עשירים באבץ מדי יום,
על מנת לשמור על אספקה זמינה של אבץ.

מזונות עשירים באבץ שאפשר לשלב בקלות בתפריט היומי: גרגירי חומוס, עדשים, שעועית, דגנים, מלאים כמו שיפון מלא, כוסמין מלא, קינואה, כוסמת, ועוד.

אומגה 3: חומצות שומן מסוג אומגה 3 חיוניים מאוד בשמירה על בריאות הקרקפת.

מזונות עשירים באומגה 3: אגוזי מלך, זרעי פשתן, סרדינים, סלמון, סויה, טופו, וטונה.
ויטמינים ממשפחת B:

מסייעים לשמור על צבע השיער,לחזק את זקיקי השיער ולייעל את תהליכי הייצור של הורמונים רבים כמו טסטוסטורון, המשתתפים בתהליכי היצירה, ההזנה והניקיון של השיער. צריכה ממושכת של אנטיביוטיקה עלולה לשנות את המאזן של אוכלוסיית החיידקים במעי ולגרום לחסר בביוטין. חסר בביוטין עלול לגרום לשינויים במבנה השערה ולהוביל בסופו של דבר לנשירת שיער. מזונות עשירים בביוטין: גרעיני חמניה, גרעיני דלעת, פטריות, אבוקדו, שקדים, קשיו, אגוזים.

המקור היציב בטבע לאומגה 3:
אומגה 3 משמן מרווה מרושתת בעלת תכונות נדירות ועוצמתיות, המתאימות לילדים, מבוגרים, לנשים בהריון ולטבעונים.
לפרטים נוספים ללחוץ כאן
 

טיפ בריא:

כאשר אנו אוכלים גרעיני חמנייה קלויים, אנו מאבדים את הערך התזונתי שלהם,  ובנוסף מוסיפים כמות גבוהה של שומן. מומלץ להוסיף כף או שתי כפות גרעיני חמנייה לא קלויים לתפריט היומי כתוספת לסלט, או לגרנולה, וליהנות מכמות גדולה יחסית של ויטמינים ומינרלים התורמים לבריאות השיער כגון ביוטין, ויטמין מסוג B אשר מסיס במים.

חלבון מסוג קרטין וקולגן:

השיער הוא בעצם 99% חלבון. חלבון בשם קרטין המהווה מרכיב חשוב גם לבריאות העור והציפורניים.

הרבה אנשים לוקחים בטעות תוספת סידן כדי לשפר את מראה השיער והציפורניים,
אבל בעצם השיער והציפורניים הן סיבי חלבון.  

הקולגן  הוא חלבון חשוב, שתפקידו לבנות חלק מרקמות החיבור בגוף, עצמות, עור, שיער, סחוסים, גידים, שרירים וכלי דם.
אפשר להגיד שקולגן הוא סוג של דבק המחזיק את הגוף שלנו.
למרבה הצער, ככל שאנחנו מתבגרים הגוף מפסיק לייצר אותו. 
בעקבות זאת, השיער והעור מאבדים מהמראה שלהם.
שחקן חשוב נוסף שהקולגן זקוק לו כדי להיבנות הוא ויטמין C. הקפידו על אכילת מזונות עשירים בוויטמין C: פירות הדר, פלפלים, אננס ועגבניות.

קפסולות קולגן בשילוב חומצה הילארונית וויטמין C: פיתרון האנטי אייג’ינג שכובש את ישראל!
לפרטים נוספים ללחוץ כאן  

 

  1. מים מקור החיים
    מים מהווים רבע ממשקל השערה.
    כמו כל איבר אחר, גם  שורשי השיער והקרקפת חייבים לקבל הזנה טובה באופן קבוע.
    מים עוזרים לשפר את  זרימת הדם וחילוף החומרים, ומסייעים בתהליכים פיזיולוגיים של בניית חלבון הקרטין, לצמיחה ומניעה של נשירת השיער.
    חוסר בנוזלים משפיע ישירות על צמיחה ונשירת השיער. השיער שלנו משגשג בסביבה עשירה בלחות ושתיית מים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על בריאות השיער והקרקפת,
    ויכולה להקל על בעיות של עור הקרקפת כמו קשקשים על רקע של עור יבש וסבוריאה דרמטיטיס.
    טיפ בריא: הקפידו לשתות כל שעה כוס מים בטמפרטורת החדר.
    כך תשמרו על אספקת מים סדירה לאורך כל היום, ותגיעו בקלות ל-12 כוסות!קשה לכם לשתות מים? העשירו את מי השתייה שלכם בפירות וירקות- גם מוסיפים צבע, טעם ועוד ויטמינים חיוניים.

    למשל: מים עם לימון ונענע, מים עם ענבים, מלפפונים, תפוח וקינמון, אוכמניות ועוד..

  1. תעשי רק מה שאת אוהבת

הדבר החשוב ביותר שיש לו השפעה אדירה על בריאות ומראה השיער שלנו, ולבריאות שלנו בכלל זה מתח וסטרס.
סטרס מתמשך, מצב רגשי שלא משרת אותנו, שמשפיע על כל הרבדים בחיים שלנו,
וכמובן גם על בריאות השיער. סטרס כרוני שמתקיים בחיים שלנו, יש לו השפעה ישירה לנשירת שיער,
וכשזה מתמשך יותר מדי, אז אנחנו גם נחווה נשירה מאסיבית יותר.

חוסר שביעות רצון מהחיים שלנו, דיכאון, עצבנות, חוסר מנוחה, חוסר שינה, דאגות יתר, כל אלה משפיעים על בריאות השיער., וכמובן גם על הבריאות שלנו.

אז אלה הם הסיבות העיקריות לנשירת שיער, אני אשמח לשמוע מכם, האם אתם מזדהים עם אחת הסיבות שציינתי כאן?

לכמוסות קולגן ללחוץ כאן

לקפסולות ריצ’ר לנשירת שיער שכבשו את ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *