איך לשמור על שיער בריא ושופע ולמנוע נשירת שיער?

גלית שלגי מייעצת איך לשמור על שיער בריא ושופע ולמנוע נשירת שיער?

מה גורם לשיער שלנו לאבד מהברק והנפח שלו?
מה אפשר לעשות כדי להחזיר לו את המראה הזוהר ולתקן נזקים שכבר נגרמו, כמו נשירת שיער ושערות שבורות?

כולנו היינו רוצות מראה שיער בריא, שופע ומלא ברק.
השיער שלנו הוא סוג של אקססורי אופנתי, שיש לו השפעה על הביטחון העצמי שלנו ולהרגשה הכללית שלנו עם עצמנו.
מחקרים מראים שכחמישים אחוז מהנשים סובלות משינויים בשיער, שפוגעים בחיות, במלאות ובברק שלו.

אז מה גורם לשיער שלנו לאבד מהברק והנפח שלו?
ומה אפשר לעשות כדי להחזיר לו את המראה הזוהר ולתקן נזקים שכבר נגרמו, כמו נשירת שיער ושערות שבורות?

אז הנה כמה כללים וטיפים בריאים לשיער בריא ושופע:

1: תזונה. הבסיס להכל.  אם לא נטפל בבסיס, מראה השיער לא ישתפר.

תזונה עשירה בברזל, אבץ, ויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן אומגה 3 וחלבון יעזרו להמרצה של צמיחת השיער וישפרו את המראה שלו:
הברזל הוא מינרל חשוב לבריאות השיער.
זקיק השיער והשורש זקוקים לאספקת דם עשירה ומזינה,
ורמות נמוכות מדי של ברזל בדם עלולות לגרום לנשירת שיער.

מזונות עשירים בברזל: עלים ירוקים, ברוקולי, תרד, עלי מנגולד, פטרוזיליה, כרוב.

לתוסף תזונה ברזל בספיגה גבוהה ללחוץ כאן 

אבץ: מינרל חיוני לשיער בריא. חומר קריטי לשימור וייצור תאי השיער.  חוסר אבץ עלול להוביל ליובש בקרקפת ולנשירת שיער.

באופן טבעי, הגוף אינו אוגר אבץ ולכן חשוב לצרוך מזונות עשירים באבץ מדי יום,
על מנת לשמור על אספקה זמינה של אבץ.

מזונות עשירים באבץ שאפשר לשלב בקלות בתפריט היומי: גרגירי חומוס, עדשים, שעועית, דגנים, מלאים כמו שיפון מלא, כוסמין מלא, קינואה, כוסמת, ועוד.

אומגה 3: חומצות שומן מסוג אומגה 3 חיוניים מאוד בשמירה על בריאות הקרקפת.

מזונות עשירים באומגה 3: אגוזי מלך, זרעי פשתן, סרדינים, סלמון, סויה, טופו, וטונה.
ויטמינים ממשפחת B:

מסייעים לשמור על צבע השיער,לחזק את זקיקי השיער ולייעל את תהליכי הייצור של הורמונים רבים כמו טסטוסטורון, המשתתפים בתהליכי היצירה, ההזנה והניקיון של השיער. צריכה ממושכת של אנטיביוטיקה עלולה לשנות את המאזן של אוכלוסיית החיידקים במעי ולגרום לחסר בביוטין. חסר בביוטין עלול לגרום לשינויים במבנה השערה ולהוביל בסופו של דבר לנשירת שיער. מזונות עשירים בביוטין: גרעיני חמניה, גרעיני דלעת, פטריות, אבוקדו, שקדים, קשיו, אגוזים.

מקור טבעי לאומגה 3:
אומגה 3 מאצות 
מתאים לילדים, נשים הרות ומניקות ולטבעונים. 
לפרטים נוספים ללחוץ כאן
טיפ בריא:

כאשר אנו אוכלים גרעיני חמנייה קלויים, אנו מאבדים את הערך התזונתי שלהם,  ובנוסף מוסיפים כמות גבוהה של שומן. מומלץ להוסיף כף או שתי כפות גרעיני חמנייה לא קלויים לתפריט היומי כתוספת לסלט, או לגרנולה, וליהנות מכמות גדולה יחסית של ויטמינים ומינרלים התורמים לבריאות השיער כגון ביוטין, ויטמין מסוג B אשר מסיס במים.

חלבון מסוג קרטין וקולגן:

השיער הוא בעצם 99% חלבון. חלבון בשם קרטין המהווה מרכיב חשוב גם לבריאות העור והציפורניים.

הרבה אנשים לוקחים בטעות תוספת סידן כדי לשפר את מראה השיער והציפורניים,
אבל בעצם השיער והציפורניים הן סיבי חלבון.  

הקולגן  הוא חלבון חשוב, שתפקידו לבנות חלק מרקמות החיבור בגוף, עצמות, עור, שיער, סחוסים, גידים, שרירים וכלי דם.
אפשר להגיד שקולגן הוא סוג של דבק המחזיק את הגוף שלנו.
למרבה הצער, ככל שאנחנו מתבגרים הגוף מפסיק לייצר אותו. 
בעקבות זאת, השיער והעור מאבדים מהמראה שלהם.
שחקן חשוב נוסף שהקולגן זקוק לו כדי להיבנות הוא ויטמין C. הקפידו על אכילת מזונות עשירים בוויטמין C: פירות הדר, פלפלים, אננס ועגבניות.

קפסולות קולגן בשילוב חומצה הילארונית וויטמין C: פיתרון האנטי אייג’ינג שכובש את ישראל!
לפרטים נוספים ללחוץ כאן  

  1. מים מקור החיים
    מים מהווים רבע ממשקל השערה.
    כמו כל איבר אחר, גם  שורשי השיער והקרקפת חייבים לקבל הזנה טובה באופן קבוע.
    מים עוזרים לשפר את  זרימת הדם וחילוף החומרים, ומסייעים בתהליכים פיזיולוגיים של בניית חלבון הקרטין, לצמיחה ומניעה של נשירת השיער.
    חוסר בנוזלים משפיע ישירות על צמיחה ונשירת השיער. השיער שלנו משגשג בסביבה עשירה בלחות ושתיית מים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על בריאות השיער והקרקפת,
    ויכולה להקל על בעיות של עור הקרקפת כמו קשקשים על רקע של עור יבש וסבוריאה דרמטיטיס.

    טיפ בריא: הקפידו לשתות כל שעה כוס מים בטמפרטורת החדר.

    כך תשמרו על אספקת מים סדירה לאורך כל היום, ותגיעו בקלות ל-12 כוסות!קשה לכם לשתות מים? העשירו את מי השתייה שלכם בפירות וירקות- גם מוסיפים צבע, טעם ועוד ויטמינים חיוניים.

    למשל: מים עם לימון ונענע, מים עם ענבים, מלפפונים, תפוח וקינמון, אוכמניות ועוד..

  2. לשמן המורינגה  יש רשימה אינסופית של יתרונות לשיער בגלל תכולת החומרים המזינים הגבוהים שיש בו:
    הוא עשיר באבץ (החיוני לשמירה על שיער בריא) עוזר להגביר את ייצור הקרטין בכדי לחזק את השיער ולמנוע שבירה.

    בנוסף, החלבונים בשמן המורינגה עוזרים גם להגן על השיער מפני גורמים מזיקים פוטנציאליים כמו חום ונזקי הסביבה.

    יתרון בולט של שמן מורינגה הוא העובדה שהוא עשיר בחומצות שומן חיוניות שיכולות לשפר את הברק והרכות של השיער.

    שמן מורינגה ידוע ביכולתו להעשיר את הקרקפת בלחות, מה שמסייע במניעת יובש ובהזנת השיער בשכבות עמוקות יותר.

    אחד היתרונות הבולטים של שמן המורינגה הוא שהוא נספג במהירות בגלל שהוא כל כך קליל. במקום להשתמש בכל מני תכשירים וקרמים ללחות, שמשפיעים רק באופן חיצוני ועל השיער,
    פשוט מרחו שמן מורינגה על הקרקפת, ובדרך הזו תזינו את השיער מבפנים החוצה. 

    שמן מורינגה עשיר בחומצות שומן ובאומגה 3.  אתם יכולים להוסיף גם לשמפו ולמרכך שלכם כמה טיפות של שמן מורינגה, וכך לספק לשיער עוד ויטמינים ומינרלים שיעזרו לכם לשמור על שיער  בריא ולח יותר..

    שמן מורינגה מסייע  בקצוות מפוצלים, ומסייע בצמיחת שיער
    בזכות התכולה הגבוהה של חומרים מזינים כמו ויטמינים A / B / E ואבץ.
    אבץ חשוב במיוחד מכיוון שהוא מקדם ייצור קרטין, והקרטין מהווה 90% מהשיערה.

    שמן מורינגה עוזר לשיער לשמור על צבעו
    הויטמינים C ו- E הנמצאים בשמן מורינגה נלחמים ברדיקלים חופשיים שגורמים לשיער להיחלש ולהאפיר. בנוסף, הלחות הנוספת שמתקבלת משמן המורינגה, מסייעת בהגנה מפני יובש וקרני UV העלולות להחליש את צבע השיער.

    אז בין אם צבעתם את השיער ואתם רוצים לשמור על הצבע ובין אם אתם טבעיים לחלוטין ורוצים למנוע מהשיער להאפיר, שמן מורינגה היא אופציה יעילה.

כאן ניתן להשיג שמן מורינגה 

  1. תעשי רק מה שאת אוהבת

הדבר החשוב ביותר שיש לו השפעה אדירה על בריאות ומראה השיער שלנו, ולבריאות שלנו בכלל זה מתח וסטרס.
סטרס מתמשך, מצב רגשי שלא משרת אותנו, שמשפיע על כל הרבדים בחיים שלנו,
וכמובן גם על בריאות השיער. סטרס כרוני שמתקיים בחיים שלנו, יש לו השפעה ישירה לנשירת שיער,
וכשזה מתמשך יותר מדי, אז אנחנו גם נחווה נשירה מאסיבית יותר.

חוסר שביעות רצון מהחיים שלנו, דיכאון, עצבנות, חוסר מנוחה, חוסר שינה, דאגות יתר, כל אלה משפיעים על בריאות השיער., וכמובן גם על הבריאות שלנו.

אז אלה הם הסיבות העיקריות לנשירת שיער, אני אשמח לשמוע מכם, האם אתם מזדהים עם אחת הסיבות שציינתי כאן?

לאבקת קולגן  עם חומצה היאלרונית ללחוץ כאן

צפו בסרטון לטיפים נוספים לשמירה על השיער:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו את כל המתכונים, הטיפים והמבצעים ישירות למייל