fbpx

מה עדיף מיץ או שייק?

307683e2db_c

הרבה פעמים שואלים אותי מה ההבדל בין שייק למיץ ומה כדאי יותר?
אז התשובה שלי היא ששניהם טובים רק יש כמה הבדלים קטנים:
המסחטה– מסירה את רוב הסיבים מהפירות והירקות ומה שנשאר בדרך כלל זה רק מיץ נטו
שהוא אומנם מזין ונספג באופן כמעט מיידי בגוף.
למי זה טוב?
זה טוב מאוד למי שיש לו מערכת עיכול עקשנית ורגישה,
או למי שרוצה לעשות ניקוי רעלים או למי שנמצא בצום ועדיין רוצה לספק אנרגיה זמינה ומיידית לגוף.

אבל מצד שני– חשוב לקחת בחשבון שמיץ שנסחט מרוכז מאוד בסוכר ולכן פחות משביע.
בנוסף, חשוב לדעת שמה שמעלה את רמת השומן בדם אלו הם הסוכרים שבתפריט ולא השומנים עצמם,
ולכן אנשים שסובלים מרמות גבוהות של טריגליצרידים בדם- עדיף שלא ישתו מיצים כאלו.
דבר חשוב נוסף שיש לי להגיד על מיצים:
ויטמינים חשובים כמו ויטמין סי שנמצאים בפירות וירקות שונים-נהרסים בתוך דקות!
כך שאם החלטתם ללכת על מיץ כדאי לשתות אותו מייד כי אחרי כמה דקות כל הויטמינים נהרסים וחבל!

הבלנדר– מרסק את הפירות והירקות כולל את הסיבים שיש בהם והתוצאה היא- שייק סמיך יותר וממלא יותר,
כיוון שהסיבים שיש בפירות ובירקות מאזנים את רמות הסוכר בדם ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן,
ומאזנים את החשק למתוק.
למי זה טוב?
זה טוב לאנשים הרוצים לספק לגוף שלהם מנה נכבדה של סיבים, או למי שרוצה לשקם את מערכת העיכול שלו,
או למי שקשה לאכול פירות בבוקר עכשיו כשקר אבל עדיין רוצה לספק לגוף מנה מכובדת של בריאות.
גם כאן עדיף לשתות את השייק מייד ולא לחכות יותר מדי.

ואני באופן אישי- מעדיפה תמיד לאכול את הפרי או את הירק  בשלמותו!
בקיצור- לכו על מה שמתאים לכם.
הנה שייק שאני אוהבת במיוחד, אותו אני שותה בדרך כלל לאחר אימון פילאטיס:

שייק וניל- אפרסמון. השייק האידיאלי לחורף!
מערבבים וגומעים בכיף:
250 מ”ל חלב אורז/שקדים,
1-2 אפרסמונים חתוכים
תמר אחד
כף אגוזי פקאן
כפית זרעי צ’יה
וכמובן- מנת קומפליט וניל המכילה את כל אבות המזון החיוניים, כולל 20 גרם חלבון צמחי אורגני ולא מהונדס גנטית !!
להזמנות  הקומפליט לחצו כאן 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *