ספגטי מעדשים כתומות ברוטב פלפלים (טבעוני, ללא גלוטן)

הנה מתכון לספגטי אביבי שמתאים גם לחג הפסח, שאפשר לאכול בתוכנית הניקוי שלי. טבעוני, ללא גלוטן טעם מעולה וקל להכנה!

 

הספגטי הזה מתאים אמנם לימים חמים יותר, ובכל זאת אפשר ליהנות ממנו גם בתקופת האביב. מנה טבעונית, ללא גלוטן, ועשויה מ-5 מצרכים בלבד!
הספגטי הזה כולו מעדשים כתומות, אפשר להכין אותו עם עגבניות או עם פלפלים אדומים, והוא מושלם לימים עמוסים.
בכלל שווה להכיר את הפסטה הזו. מעבר לכך שהיא ללא גלוטן, היא גם אורגנית, ללא טיפה אחת של קמח!
יש לה טעם עדין, היא סופגת  רטבים באופן מושלם, והיא משמשת כאופציה נפלאה בהשוואה לפסטה הרגילה, רק  שיש לה יתרון תזונתי נוסף: היא עשירה במינרלים וחלבון מהצומח.
בסדרה הנהדרת הזו אפשר למצוא גם פוזילי מאפונה, מחומוס, וכוסמת, וכולם עוברים בענק את מבחן הטעימה אצל הילדים.
פשוט ספגטי שנראה באותה הצורה, כייף לאכול, ואפשר להכין איתו מגוון בלתי מוגבל של רטבים. 

הנה המתכון 
מצרכים לכ- 4 מנות:
 חבילת ספגטי עדשים כתומות אורגניות ללא גלוטן 
3 פלפלים אדומים קלויים ומנוקים (אפשר גם להשתמש בפלפלים קלויים קנויים)
2 שיני שום
1 כוס (235 מ”ל) קרם קוקוס מלא בשומן
1/2 כוס מים
1/4 כפית צ’ילי חריף (אופציונלי)

הכנה:
מביאים לרתיחה סיר גדול של מים מומלחים ומבשלים את הספגטי על פי הוראות החבילה.

לבינתיים מכינים את הרוטב:
מניחים בבלנדר פלפלים, שום, קרם קוקוס, מים וצ’ילי  ומעבדים חצי דקה בערך, עד שהרוטב חלק וקרמי. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

מעבירים לסיר ריק ומביאים את הרוטב לרתיחה על אש בינונית גבוהה. מבשלים למשך 2 עד 3 דקות, עד שהקרם מבעבע ומסמיך.

מסננים את הפסטה לאחר שבושלה, אבל לא שוטפים. 
מוסיפים את הפסטה המבושלת לסיר ואז משתמשים בכף או במלקחיים כדי לערבב הכל יחד. אם נראה שהרוטב נוזלי מדי, נותנים לפסטה לשבת  5 דקות נוספות כדי לספוג עוד טעמים ממנו.

מעבירים את הפסטה לקערות הגשה, מקשטים בעלי בזיליקום.

לספגטי עדשים כתומות ללחוץ כאן