לעבור את החורף בשלום: כך תחזקו את המערכת החיסונית ותימנעו ממחלות

הכי כייף בחורף להתכרבל מתחת לפוך עם כוס משקה חם ולשמוע את הגשם.
אבל  לפעמים, לא משנה מה נעשה, החורף יכול לתפוס גם אותנו לא מוכנים: עייפות, כבדות, התקררות ושפעות, מצב רוח מדוכדך, כל אלו נגרמים הרבה פעמים כתוצאה מתזונה לא נכונה, או בעקבות מחסור בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף.

הנה מדריך קצר שייתן לכם טיפים ויסביר אילו תוספים באמת מחזקים את מערכת החיסון? אילו יכולים לעזור לנו לקצר סימפטומים, ואילו יכולים למנוע אותם לחלוטין.

הדרך טובה ביותר לטפל במחלה היא מניעה. למה להמתין עד שהאף מנוזל והגרון כואב? הדבר החשוב ביותר שיעזור לנו לשמור על הגוף מפני מחלות החורף, הוא לתמוך במערכת החיסון שלנו. מערכת החיסון היא הצבא של הגוף שלנו שמגנה עלינו מפולשים לא רצויים וחשוב מאוד לתמוך בה.

בוחרים בתפריט תזונתי מחזק
התזונה שאנחנו בוחרים להכניס לגוף שלנו, היא הצעד הראשון לחיזוק מערכת החיסון שלנו.
בתקופת החורף חשוב להגביר אכילה של קטניות, עדשים, שעועית מש, וכן תבשילים המכילים דגנים מלאים כמו קינואה, שיבולת שועל, אורז בר, אורז מלא.

חשוב להגביר אכילת פירות הדר, במיוחד אלו העשירים  בויטמין C.

מומלץ להגביר אכילה של ירקות שורש הידועים כמזונות עשירים בנוגדי חמצון המחזקים את מערכת הנשימה וממריצים את מחזור הדם, ונחשבים ל”אנטיביוטיקה של הטבע” כמו: בטטה, גזר,שומר, סלק, ארטישוק ירושלמי ועוד. ניתן להכין מהם מרקים מפנקים, להקפיץ אותם בתבשילים או להכין מהם מקלות אנטיפסטי בתנור.

מומלץ להפחית ולהימנע לחלוטין ממזונות המחלישים את מערכת החיסון ופוגעים בבריאות: מוצרי קמח לבן, סוכר לבן,  מזון מעובד המכיל המון חומרים משמרים אשר מעודדים הצטברות של ליחה, ופוגעים בבריאות.

סביבה נקייה ומאווררת.
על מנת לשמור על הגוף מפני הידבקות בשפעת או בהצטננות, רצוי לוודא כי חלל המגורים יהיה תמיד מאוורר, ולא אטום הרמטית.
חדירת אוויר מבחוץ, גם אם המזגן דולק מקטינה את הסיכוי להתפשטות חיידקים.
מומלץ להשתמש בשמנים אתריים לטיהור האוויר, ולמניעת הידבקות. שמנים אתריים מומלצים: שמן אתרי תפוז, עץ התה, אשכולית, לבנדר.
 
תבלינים וחליטות תה מצמחי מרפא
רוב התבלינים וצמחי המרפא המוכרים לנו, מכילים באופן טבעי את ההגנה הכי טובה לגוף, והם למעשה “מזונות העל” האמיתיים.
ניתן לשלב אותם בתבשילים כל השנה, ובמיוחד בחורף הם יכולים לסייע לגוף להתמודד עם וירוסים ומחלות.
מומלץ לשתות חליטות העשירות בויטמין C החיוני לגוף ומסייע לחיזוק מערכת החיסונית:
עלי היביסקוס, ציפורן, הל, קינמון, כורכום עשירים בויטמין C וחומרים אנטי בקטריאליים. הל וציפורן הידועים בסגולותיהם בתמיכה במערכת העיכול ובמערכת הנשימה,
קינמון צמח מרפא חשוב ומוכר ביכולתו בחיזוק המערכת החיסונית, לחץ דם, סוכרת ולטיפול בגסטריטיס.

לחליטת היביסקוס לחיזוק מערכת החיסון ללחוץ כאן 

למארז היכרות תערובות התבלינים של גלית שלגי ללחוץ כאן
 
תוספים מומלצים לתקופת החורף 
בנוסף לכל העצות והטיפים, מומלץ לשלב תוספים לחיזוק המערכת החיסונית:

אומגה-3
תוסף תזונה יומי של אומגה 3 יכול לעזור ליהנות מכל היתרונות המרשימים של חומצת השומן אומגה-3.
אומגה-3 מגבירה את פעילות התאים הבולעניים, אשר זוללים כל מה שזז, כולל חיידקים ווירוסים. הגוף לא מייצר אומגה-3 בכוחות עצמו, ולכן חשוב להוסיף לתזונה היומית גרעינים ואגוזים כמו זרעי צ’יה, ואגוזי מלך. אם אתם מחפשים תוסף, תוכלו לבחור גם כזה שמכיל אומגה ממקור צמחי.

כאן ניתן להזמין אגוזים וזרעי צ’יה עשירים באומגה 
כאן ניתן להשיג אומגה 3 ממקור צמחי 
למבצע על אומגה מרווה מרושתת לחוץ כאן

ויטמין D
הויטמין העוצמתי הזה יכול לחזק בצורה יעילה את מערכת החיסון, ולסייע בעצירת התקררות בשלבים ראשוניים. מקורו בשמש, ובחודשי החורף עלול להיווצר מצב של חוסר בוויטמין D. הוא מסייע בשמירה על עצמות חזקות, תומך במערכת החיסון, דיכאון, אלצהיימר ועוד.
מחסור בויטמין D עלול להוביל להתפתחות של מחלות ויראליות, מחלות זיהומיות ומחלות דלקתיות, והוא עלול להוות גם זרז להתפרצות מחלות לב, בעיות בכלי דם, סוכרת מסוג 2 ועוד.

חשוב לציין כי לא כל סוגי תוספי הויטמין D זהים. כיום ניתן למצוא שני סוגים של ויטמיני D: D2 ו-D3.
בעוד ויטמין D2 אינו פעיל בגוף ומתפנה במהירות, ויטמין D3 נשאר בגוף לפרק זמן ארוך, ונשאר פעיל וזמין לשימוש הגוף.
מומלץ להשתמש בתוסף ויטמין D3 מהצומח, מכיוון שהספיגה שלו גבוהה עד פי 5 מתוספי ויטמין D אחרים.
לכן, גם החורף כדאי לחזק את מערכת החיסון עם ויטמין D3

למבצע על מארז זוגי של ויטמין D-3 ללחוץ כאן
 
תמצית פטריית כוח ריישי יפנית
הסופר פוד של הסופר פוד! פטריית ריישי נחשבת לפטריית האנטי-אייג’ינג בה”א הידיעה ולפי האמונה הרווחת יש בכוחה לשמור על הנעורים ולהבטיח אריכות ימים לאלה שמשתמשים בה בקביעות.מחקרים מצאו שמיצוי שלה מסוגל לעלות את מספר התאים הלבנים בגוף, החיוניים לתפקוד יעיל של מערכת החיסון.
פטריית ריישי בעלת תכונות המסייעות לעמידות הגוף בפני זיהומים ומחלות כרוניות, ומסייעת במקרים של ברונכיט, קוצר נשימה, ומחלות לב וכן כנגד אלרגיות שונות.
פטריית הריישי גם נמצאה כבעלת השפעה אנטיביוטית נגד חיידקים הגורמים לזיהומים במערכת העיכול ובדרכי השתן וכן נגד חיידקים הגורמים לדלקות גרון ואוזניים.
למבצע פטריית ריישי ללחוץ כאן 

צמח הפלא- עץ 300 המחלות- מורינגה
המורינגה הוא צמח מרפא שידוע ברפואה העממית אלפי שנים, והוא משמש למניעה ולטיפול בכ-300 מחלות שונות, ומכאן השם שניתן לו עץ 300 המחלות.
הוא מכיל שילוב של ערכים תזונתיים וריכוזים גבוהים ונדירים של חלבונים, ויטמינים, מינרלים, אנטי-אוקסידנטיים ומשמש כמזון-על.
בצמח המורינגה יש 46 נוגדי חמצון – יותר מכל מזון אחר!
מחקרים מצאו שעלי מורינגה מכילים:
פי 7 ויטמין C בהשוואה לתפוזים.
פי 4 סידן בהשוואה לחלב.
פי 13 ויטמין A בהשוואה לגזר.
פי 2 חלבון בהשוואה לחלב.
פי 3 אשלגן בהשוואה לבננות.
יותר טוב מזה אי אפשר לבקש! ניתן לצרוך את המורינגה באבקה או עלים טריים או מיובשים או בבליעת קפסולה.

למבצע מורינגה בכמוסות ללחוץ כאן

למורינגה באבקה ללחוץ כאן

לחליטת עלי מורינגה ללחוץ כאן

פרוביוטיקה
אי אפשר לדבר על הכנת הגוף לחורף מבלי לדבר על חיידקיים ידידותיים. לחיידבקי הפרוביוטיקה תפקידים חיוניים ביותר לתפקוד תקין של הגוף. כשמדברים על הגנה של מערכת החיסון הם מהווים קו הגנה ראשון, נגד חיידקים וטפילים שחודרים לגוף  מהמזון וגורמים למחלות.

בתקופת החורף חשוב מאוד לצרוך תוסף פרוביוטיקה איכותי, המכיל לפחות 10 מיליארד חיידקים מזנים שונים. מדובר בתוסף חשוב במיוחד למי שנוטל אנטיביוטיקה, הידועה כמי שגורמת להרס של החיידקים הטובים בגוף.
למבצע מארז פרוביוטיקה מוזל ללחוץ כאן
 
חורף נעים ורק בריאות ♥ 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו את כל המתכונים, הטיפים והמבצעים ישירות למייל