fbpx

20 עצות זהב לחיים בריאים

SHOP

לכבוד יום ההולדת  שלי, החלטתי לשתף אתכם קצת בתובנות שלי,
ולתת לכם את 20 העצות הכי מועילות שלי לחיים בריאים!
קחו את העצות האלו ותשמרו אותן בהישג יד,כי הן יכולות לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה!

שתו כוס מים חמימים בבוקר יחד עם מעט מיץ לימון סחוט. זה עובר למעיים ומנקה את הרירית.

 
 

לאכול פירות על קיבה ריקה-  הסיבים שיש בפירות עושים “מקלחת” למעיים, מעלים את החיידקים הטובים, מחזקים את מערכת החיסון, ומנטרלים פסולת ורעלים. מומלץ לאכול לפחות 3 יחידות של פירות מגוונים. 

 
 

לעולם לא לקנח בפרי לאחר ארוחה מדושנת! זה יגרום לתסיסה ולנפיחות וגזים והמזון לא יתעכל בצורה יעילה.  הפירות היחידים שאפשריים הם תפוח ורימון, אבל רק אם חייבים. 

 
 

ללעוס לאט! תהליך העיכול מתחיל בפה.
חשוב ללעוס היטב את המזון  עד שהוא נעשה נוזלי.
מזון לעוס היטב, יתעכל יותר בקלות
ותהיה ספיגת חומרים מזינים יעילה יותר.

 
 

לפחות פעם בשבוע  תכינו לעצמכם מיץ ירוק.
מיצים ירוקים שעשויים ממגוון של ירקות ירוקים עשירים בכלורופיל
(סם החיים של הצמח) שעוזר בטיהור הדם,
בונה תאי דם אדומים,
מנקה את הגוף מרעלים ומספק אנרגיה זמינה לגוף.
מיץ ירוק הוא הדלק המושלם לגוף שלכם.
גם בגלל שהוא מכיל כמות גבוהה של מים הוא נספג בקלות.
המיץ המומלץ שלי  למיץ ירוק כולל את הירקות הבאים:
1 גזר,
1 מלפפון,
4 גבעולי סלרי,
1 שומר,
עלי תרד אחדים,
גבעול פטרוזיליה,
ורבע כפית ג’נג’ר מגורד.
תרגישו חופשיים להכין מיצים ירוקים לפי רעיונות שלכם.

 
 

וגם..

תאכלו מזון לא קר מדי- ולא חם מדי.
הטמפרטורה של המזון והמשקאות שנכנסים לגוף שלכם משפיעים על חוזק הטחול שהוא סוללת האנרגיה שלכם,
וגם על איברים אחרים.
שתייה קרה מדי- מחלישה את האיברים.
אכילה של מזון רותח- פוגעת בקרומי הפה, בדופן הקיבה ומטשטשת את בלוטות הטעם.
מאכלים ומשקאות פושרים או בטמפרטורת החדר- הם הטובים ביותר.

 

החליפו מאכלים.
אל תאכלו אותם המאכלים כל יום.
תזינו את הגוף שלכם במגוון רחב של מרכיבים מזינים.
אכילה יומיומית ממאכל מסוים עלולה להוביל לאלרגיות ולרגישויות. 

 

השקיעו באסתטיקה של הארוחה שלכם כדי לשפר את איכות העיכול.
כשאתם מריחים אוכל ומתלהבים מהמראה שלו, המוח נכנס לפעולה ושולח מסר לבלוטות הרוק להפריש רוק שמכיל אנזימי עיכול

 

העשירו את התזונה היומית שלכם באנזימים-
זרעים מונבטים, ירקות טריים, פירות טריים, אגוזים וזרעים- כולם עשירים באנזימים חיים שהם המפתח לספיגת חומרים מזינים ולבריאות מלאת מרץ. 

 

אכילה לילית- אכלו את הארוחה האחרונה שלכם לפחות שעתיים- שלוש לפני השינה.
כשאתם אוכלים מאוחר מדי, אתם מחלישים את מערכת החיסון שלכם.
אי אפשר לעכל ארוחה ביעילות כשאתם הולכים לישון על בטן מלאה. זה מחליש את הלב, את הכבד, את מערכת העיכול ומחליש את החשק המיני. 

 
 

בנוסף..

אכלו ירקות ממשפחת המצליבים-
לאכול הרבה כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרובית- הם יעזרו לכם בניקוי הדם מרעלים ובהמרצת הזרימה שלו.

 

טרמפולינה בבית-
אני מחזיקה טרמפולינה במרפסת הביתית שלי. לפחות פעמיים שלוש ביום אני מפנה זמן לקפוץ עליה.
זה עוזר להפעיל את מערכת הלימפה, לסלק רעלים, להמריץ את הדם ולהחיות את הגוף.
כל צורה של התעמלות מתונה קבועה טובה לגוף- מתיחות, הליכה, אופניים, שחייה, טאי צ’י ריקוד..

 

עיסוי הגוף  בליפה טבעית או מברשת.
בזמן המקלחת/אמבטיה, ממש לפני שאתם נכנסים לאמבטיה או למקלחת, קחו ליפה או מברשת, השרו אותם במים חמים ושפשפו את כל הגוף שלכם. התחילו ברגליים, והמשיכו במעלה הרגליים, פלג גוף עליות וזרועות,  תמיד לכיוון הלב.
לא לשכוח  את בית השחי, צוואר, מאחורי הברכיים והמפשעה.
זה ימריץ את הדם שלכם ויחזק את מערכת החיסון שלכם.

 

מקלחות קרות-
מקלחת קרה בבוקר ממריצה את מחזור הדם ומחזקת את מערכת החיסון.
כדי להתרגל למים הקרים אפשר להתחיל בשפשוף הגוף במגבת קטנה ספוגה במי ברז קרים.
אפשר גם לעשות מקלחות קרות וחמות לסרוגין. במקרה כזה חשוב להתחיל במים קרים ולסיים במים קרים.
אפשר גם להתחיל במקלחת פושרת ולקרר את המים כל יום יותר. 

 

לישון מוקדם-
ככל שתקדימו ללכת לישון, תרגישו טוב יותר.
הכבד ובלוטות המרה מנקים רעלים בד”כ  בין 11 ל- 2 בלילה.
אם אתם לא במיטה עד 11 בלילה  אתם מפריעים לתהליך הניקוי הטבעי וכתוצאה מכך תרגישו עייפים וחסרי אנרגיה.

 
 

וגם..

נשימות-
אנו מחליפים רק 20-25% מהאוויר שבראותנו, וכדי לאפשר חמצון טוב יותר של הדם ושחרור חומרי פסולת מתוכו, חשוב ליזום החלפה מרבית של האוויר בריאות מספר פעמים ביום.
ניקוי הריאות מתבצע על ידי נשיפה ארוכה תוך הקטנה של נפח הריאות.
שואפים אוויר ומתחילים לנשוף לאט, עד אשר נגמר האוויר בריאות.
ההדגשה היא על הוצאת האוויר, משום שחשוב לרוקן את הריאות ככל האפשר מאוויר לא טרי. שלוש נשימות כאלה אחת אחרי השנייה תאפשר ניקוי טוב של הריאות. 

 

הרפיה
הרפיה היא תהליך  משולב של הגוף והנפש.
ישנן שיטות שונות להרפיה, וכדאי לנסות כל שיטה שאתם נתקלים בה ולבחור לבסוף את זו המתאימה לכם ביותר. 

 

אכלו כשאתם רגועים
אי אפשר לעכל מזון כמו שצריך כשאנחנו כועסים או עצבניים.
יש לאכול כשרגועים. כך העיכול יהיה הרבה יותר יעיל.

 

לבחור אחרת
כשאתם עורכים את הקנייה השבועית שלכם בסופר- תרשו לעצמכם לבחור טוב יותר.
השתדלו לטייל יותר במעברי הירקות והפירות הטריים, שימו לב מה נראה טוב? מה נותן תחושה טובה? מה מריח טוב? אילו מאכלים נראים בריאים ומלאי אנרגיה? ואז תבחרו! 

 

פשוט תהיו
קחו 5 דקות של שקט בכל בוקר כדי” פשוט להיות”, לעצור ולהרהר לפני שאתם מתחילים את המירוץ היומי.
אל תחשבו, אל תעשו, פשוט תהיו.
העיניים שלכם יכולים להיות פקוחות או עצומות, זה לא משנה.
אבל תנו כמה רגעים יקרים רק לעצמכם.
דקות יקרות ערך אלה יעזרו לאזן את הביוכימיה שלכם למשך היום. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *