6 הקמחים ללא גלוטן הטובים ביותר

גלית שלגי מדברת על כל מה שצריך לדעת על אפיה ללא גלוטן, ומשתפת בששת הקמחים ללא גלוטן הטובים ביותר!

לכל קמח שהוא ללא גלוטן יש את הייחודיות שלו.

כאשר אנחנו רוצים להחליף קמח ללא גלוטן בקמח רגיל במתכון מסוים, חשוב לדעת איך הם יעבדו לנו במתכון.
זאת כיוון שכל קמח, נטחן מזרע ,אגוז או מגרעין אחר, וכל אחד מהם מגיב באופן שונה עם נוזלים, סוכרים וביצים.
המלצ השלי היא להתחיל קודם למצוא מתכונים שפותחו ספציפית לקמח שאתם רוצים להשתמש.
למשל,  אם יש לכם קמח קינואה למשל, כדאי לכם לחפש מתכונים עם קמח קינואה, במקום למצוא מתכון ולנסות להחליף את הקמח בקמח קינואה.

לעיתים באפיה ללא גלוטן, נשתמש בתערובת של כמה קמחים במתכון, בהתאם למטרת המתכון. אם הצורך שלנו שהקמח יתן גובה למתכון נשתמש בקמח מסוים, ואם נרצה לקבל מרקם ספציפי נשתמש בקמח אחר.
לכן חשוב להכיר סוגי קמחים שונים ללא גלוטן, לצבור נסיון ולהשתש בהתאם.

הנה ששת הקמחים הטובים ביותר ללא גלוטן:

1. קמח קינואה.

אחד מהקמחים הכי שימושיים שיש.
משתלב מצוין בהרבה מתכונים. קמח עשיר בחלבון, ולכן מתאים למתכונים של עוגות, ומאפים,
ללחמים שצריכים גובה, למאפינס, פשטידות, פנקייקים.

2. קמח שקדים

עשוי מ-100% שקדים קלופים, קליל, נחתך כמו עוגה, פריך, אוורירי, עשיר בחלבון ושומן צמחי.
כדאי לשלב איתו עוד קמחים ולשחק עם הפרופרציות שלו, כדי לקבל את המרקם הנכון.

3. קמח שיבולת שועל.

ניתן להכין קמח שיבולת שועל לבד בבית. פשוט טוחנים שיבולת שועל עבה במטחנת תבלינים.
מתאים למאפינס, עוגיות, פשטידות.

4. קמח טפיוקה.

זה קמח חשוב באפייה ללא גלוטן, במיוחד אם רוצים לקבל את המרקם המדויק הזה של מאפה רגיל.
קמח עמילני דומה לפחמימה, מוסיף קלילות ואווריריות למתכון ועוזר להחזיק את כל המרכיבים יחד.

5.  קמח טף  

ידוע בעיקר בהכנת לחם האינג’ירה האתיופי. הוא דגן שנחשב ל”מזון על”. קל לעיכול, בעל טעם עדין ואגוזי.
הוא מצוין בעיקר להכנת לחמים, פסטות, פשטידות, קציצות, לבצק פיצה או לפאי. פחות מתאים לעוגות שצריכות גובה.

6. קמח חומוס

מכיל כמות גבוהה של חלבון. עוזר לתת גובה למתכון, ומבנה טוב למאפה. יש  להיזהר איתו כי יש טעם לו של חומוס. לא לשים הרבה ממנו במיוחד במתכונים מתוקים,

מתאים להכנת לחמים, ולחלק מתערובת עם עוד קמחים, לקרפים, חביתת חומוס, טורטיות מחומוס.

מוזמנים להתנסות במתכונים בבלוג, ולספר איך יצא.

לבלוג המתכונים לחצו כאן 

לספר קל טעים ובריא- מטבח בריא בלי תירוצים

לסדנה האינטרנטית מתוקים ובריאים ללא גלוטן 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *