רימון – כל הסגולות שצריך לדעת על הפרי עם הכתר

הרימון נחשב לאחד משבעת המינים, והוא ניחן במגוון עשיר של  סגולות בריאותיות. מחקרים רבים שנעשו בשנים אחרונות מוכיחים שהוא ראוי לכתר שעל ראשו.

הרימון עשיר בויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ופיטוכימיקלים שונים המהווים נוגדי חמצון עוצמתיים.

צריכת רימון ומיץ רימון נקשרה במחקרים להטבות בריאותיות רבות ומגוונות. בין היתר מחקרים קשרו לרימון תכונות נוגדות דלקת, אנטי-ויראליות, אנטי-בקטריאליות, תכונות נוגדות סרטן והשפעות מיטיבות על בריאות הלב וכלי הדם.

כמו כן, מחקרים הראו כי לרימון עשויות להיות השפעות חיוביות בחולי אוסטאופורוזיס, בדלקת מפרקים ראומטית ודלקת מפרקים ניוונית, אם כי נדרשים עוד מחקרים בנושא.

הנה מקצת סגולות שנמצאו בשמן זרעי הרימון:

1). שמן זרעי רימונים נחשב לאנטי אייג’ינג לעור הפנים:

יש ביכולתו להגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת על ידי הפחתת סימני ההזדקנות הנגרמת על ידי חשיפה מתמדת לשמש.

שמן זרעי רימונים עוזר לשמור על קולגן  העור שהוא המרכיב הבסיסי השומר על גמישות ובריאות העור.

לקיחת שמן זרעי הרימון יכולה לסייע למראה עור רך וגמיש. מריחה קבועה של שמן רימון על העור יכולה לעזור בהאטת היווצרות קמטים וסימנים אחרים הקשורים להזדקנות העור.

מכיל חומצה רב בלתי רוויה הנקראת “חומצה punicic”, 2). חומצת שומן אומגה 5, בעלת תכונות אנטי דלקתיות חזקות הנלחמת ברדיקלים חופשיים ובהגנה מפני נזקי השמש.

מחקרים הראו כי שמן זרעי רימונים הפחית משמעותית הופעת סרטן העור בעכברים שנחשפו לכימיקלים הגורמים לסרטן.

3). מסייע בהקלה והרגעת תופעות עור כמו: אקזמה, פסוריאזיס ועור שזוף. מרגיע אדמומיות בעור, מסייע בריפוי פצעים ובשיקום בריאות העור.

מסייע בייצור והזנה ישירות לתוך התא, מה שגורם להאצת תהליך ריפוי והתחדשות העור.

4). מסייע לשיפור מרקם העור- שמן רימון מכיל צורה אנושית תואמת של פרו אסטרוגן, התומכת באיזון הורמונאלי אצל גברים ונשים כאחד. תכונה זו עשויה לשפר את מרקם העור.

5). נוגד חימצון חזק המסייע בחיזוק מערכת החיסון.

6). בעל סגולות רפואיות לבריאות השיער: שמן הרימון הינו מקורטוב לויטמין סי אשר הכרחי לבריאות וצמיחה של השיער. מריחה ועיסוי בשמן זרעי הרימון יכולה לסייע בחיזוק רקמת החיבור בתוך זקיקי השיער ולעודד את צמיחת השיער.

7). מסייע בריפוי פצעי אקנה ופצעי עור הנובעים מחוסר איזון הורמונלי. מסייע בייצור רקמות באזור עור פגוע ובטשטוש מראה של צלקות אקנה.

8). יעיל לטיפול בצרבות הנגרמות מרמת חומציות גבוהה בקיבה. מכיל אינזימים שיכולים לשפר את תהליך העיכול: יש לערבב מיץ רימונים עם כפית דבש על מנת לסייע במצבים של קלקול קיבה וסחרחורת.

לבריאות הלב – 9). שמן זרעי פרי הרימון נמצא כתוסף טבעי יעיל ומערכת הדם.

שתיית שמן רימונים על בסיס יומי מסייעת בזרימת הדם בגוף, דבר שיכול להקל על עבודת הלב.

10). מסייע לבריאות העצמות- ממחקרים אחרונים נמצא  כי לשמן המופק מזרעי הרימון יכולת לסייע לאנשים הסובלים מאוסטאופורוזיס ושחיקה של הסחוסים, בזכות האנזימים הקיימים בו, וביכולתם למנוע נזק וניוון של הסחוס ובכך לסייע במניעת  אוסטאופורוזיס.

11). מסייע לבריאות הפה והשיניים- בגלל כמויות גבוהות של פלבנואידים ופוליפנול, תרכובת עם תכונות אנטי בקטריאליות. מומלץ לשטיפות פה, בחיסול חיידקים הגורמים לדלקות חניכיים.

לנשים בהריון- שמן זרעי הרימון הוא מקור עשיר של ניאצין, אשלגן, סידן, ויטמין סי, חומצה פולית, ברזל וסיבים, חומרים אשר יכולים להיות מועילים מאוד לנשים בהריון.

 כיצד ניתן לצרוך רימון?

שמן זרעי רימון:
במריחה על עור הפנים, בבליעה, שטיפות פה.

מיץ רימונים 

בדרך כלל מומלץ לצרוך ירקות ופירות בשלמותם ולא כמיץ, אך במקרה של הרימון, גם המיץ מומלץ בשל סגולותיו הבריאותיות הרבות.

כדי להכין מיץ רימונים ללא מסחטה, ניתן לשים את הגרגרים במסננת מעל קערה ולמעוך אותם בכוס כבדה או בכל כלי כבד אחר, מבלי לרסקם לגמרי.

אפשר גם להשתמש בבלנדר חשמלי, להוסיף מים וקרח ולאחר מכן לסנן את הנוזל.

אם אתם רוכשים מיץ רימון וודאו כי הוא אינו מפוסטר, ואינו מכיל תוספת סוכר.  אחרת, חבל על הכסף.

סלטים. 

מומלץ להוסיף רימון לסלטים שונים, כמו סלט פירות, סלט עלים ירוקים, סלט כרוב, ירקות שורש וסלטי קינואה או בורגול. ניתן להוסיף גם לרוטב רכז רימונים..

יוגורט משודרג. 

להוסיף גרגירי רימון ליוגורט

תבשילים

ניתן להכניס גרגרי רימון לתבשילים וקדירות כחלק מהרוטב. מומלץ להוסיף גם רכז רימונים. עיטור של חופן גרגרי רימון טריים יכול לשדרג במראה חגיגי, בטעם ובבריאות הרבה תבשילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *